måndag 11 januari 2010

Sagt och gjort...

Kunde inte tro att jag skulle kunna uppbåda så mycket entusiasm och övertygelse som jag gjort idag. Vilken underbar känsla att bli delaktig i livet igen. Med stor förväntan och barnslig glädje entrade jag Träningshörnan.
Thommy var med och har också köpt träningskort. Vi gör detta tillsammans. Bra med stöd och uppmuntrande hurrarop :-)
Möttes av idogt glada och välkomnande miner. Kändes bara så himla rätt. Ingen tittade snett och undrade vad det var för något som kom inrullandes :-D Näe, fullt så illa är det faktiskt inte men det var en tidsfråga.
Vi fick en jättebra genomgång av maskinerna ( nu vardet inga maskiner som gick runt med oss utan en jättetrevlig instruktör ifall någon försöker vara lustig ;-D). En del lättare en del svårare-som sig bör. Vi hade riktigt roligt under genomgången. Jag kan ju inte låta bli att ha roligt på min egna bekostnad. Tycker ibland att det gör saker lite lättare. Ingen behöver ju tycka något när de förstår min totala medvetenhet om min belägenhet. Lätt var det avklarat...
Fanns en maskin som skulle hjälpa mig att jobba med sidan av buk/rygg muskler. ( Säger bara halleluja så himla behövligt ). Nu var det bara det att jag kom knappt emellan själva hävkudden och stolen. Jag gjorde i alla fall så gott jag kunde och lyckades sparka sönder maskinen i mitt förtvivlade försök att komma in. Nu var det bara en liten, redan lös, plastskiva så det var lugnt. Nu satt jag på plats i alla fall. Testing testing. Vi får nog flytta dynan lite så det blir mer motstånd. Sagt och gjort... Där satt jag som i ett skruvstäd lätt bakåtböjd över min egna ryggrad-liksom. Ja ja det gick ju att röra sig framåt så jag gjorde mina tappra försök. Sedan skulle jag ju ur den också... Det var ju det. Ja sa till Thommy att om jag saknas och inte dyker upp som jag ska så leta i maskin 4 först. Är ju bra om han meddelar barnen detta också eftersom Thommy inte alltid är med. Nu vet ni det också! Har jag inte skrivit här på ett tag så är det Träningshörnan i Smedby - maskin nr:4 som gäller. Kom och ta loss mig. Men det är klart väljer ni inte att göra det så kommer jag ju att "rinna" ur maskinen förr eller senare ändå och då blir det inte roligt att läsa min blogg ,-)
Ska till jobbet i morgon efter en lång och härlig julledighet. Trodde väl inte att jag skulle behöva komma tillbaka med rollator men vi får se vad som fodras imorgon ;-)
Så var det ju maskin nr:3 också som ska stärka ländryggen-herre min je..... men det tar vi en annan gång.
Nyduschad och fräsh som en nyponros ska jag nu släntra ner lekandes lätt för trappan ( tror inte jag ska hålla i trappräcket - eller räcker det med en utmaning i taget? ). Jah ha undrar ni ju förståss vad ska hända nu då. Jo ser ni nu ska jag laga en god middag till oss för det har vi gjort oss förtjänta av. Tror att jag gör hamburgare med pommes och en god aioli till. Vi delar nog på en stor stark till det. Hör ju liksom till. Man blir ju törstig efter träningen-det vet ju ni som brukar träna också. Om det nu finns några därute som gör det-inte vet jag....

NOT ;-D
Skulle inte tro att menyn är i närheten av detta. Skojade bara.

Kram och på återhörande

1 kommentar:

Sarah sa...

Ha ha ha. Du är för rolig. :) Lovar att om du inte svarar hemma på ett tag så ska jag leta i maskin nr 4. Det är så gott att du bjuder på dig själv. Du kommer vara så snygg på bröllopet. Puss!

ps Om en kvart sticker jag till mitt Zumba-pass. Känner redan hur kräk-känslan är på väg. Hi hi Ds