fredag 22 januari 2010

Romantiken lever - tack och lov!

Det är så otroligt fantastiskt att få uppleva romantik efter snart 40 års äktenskap.

Thommy, min man, är speciell. En varmare mer godhjärtad människa får man leta efter.

Vi har våra ups and downs och mycket kan vara slitsamt. Han har en ovana som jag haft svårt att förlika mig med genom åren. Det är bara det att jag har inte haft något bättre val än acceptera. Ovanan han har är att ständigt lämna mig. Detta är p.g.a. hans arbete. Ja ja ja jag vet - men blir ju inte mindre ensam av att veta. Hur eller hur har detta funkat i över 40 år faktiskt. Han var på sjön när vi träffades. Seglade som befälselev till sydamerika. Oj vilken sorg -nyförälskad och lämnad. Lika otroligt fantastiskt var det när han kom hem till mig. Så har det varit genom åren.

Nu häromdagen åkte Thommy på jobb igen. Taxin hämtade honom 04.30. Han hade skottat och sopat uppfarten.

Det hade kommit en del nysnö på natten. I den vall han skottat upp hade han skrivit:

I love you

Detta såg jag först i dag. Det sköna leendet han satte på mina läppar och den värme och kärlek jag kände i mitt hjärta är otroligt att få uppleva efter 42 års gemenskap.
Jag älskar dig Thommy
Tack för du finns för oss.

4 kommentarer:

Sarah sa...

Så fantastiskt underbart och romantiskt! Jag kände sådan värme när jag läste detta och tårarna kom. Ni är förebilder för en stark kärlek. Vet att det har kostat på men ni är så fantastiskt fina och jag känner inget annat än stolthet över er. Jag kan bara hoppas att jag får uppleva så många år tillsammans med Jonas. Älskar er!

Mitt liv som Caroline sa...

Jag finner knappt inga ord, så romantiskt och underbart! Gullungar! Pussar och kramar

Anonym sa...

Det är härligt att du är medveten om vilken underbar man du har. Det är inte många som tänker på det.
Välkommen till Alingsås. Jag ser mer än framåt att få åka på kryssning med er! Yipiiii

Kram Lilian

fru olin sa...

Hej Monica
Vilken fin blogg du har!
Hittade den via Sarahs, hon länkade till detta inlägget...
Man blir glad av att läsa inlägget.......
/ Eva Olin (fd Nilsson, Sarahs gamla klasskamarat)