lördag 3 maj 2008

Vårregn.

Nu blev jag äntligen ledig några sammanhängande dagar. Noga har jag planerat in vad jag ska göra. Trädgården ska få sin beskärda omvårdnad och lite nya blommor ska planteras. Men...
Regn, regn och åter regn. Dock ett stilla vårregn som dessutom var behövligt - men just nu....:-( Det blev att ändra mina/våra planer. Igår körde vi till Ljungby och hälsade på min bror och svägerska. Det var ett tag sedan vi var där så det var trevligt att träffa dom igen. Funderingar på att åka på marknad har funnits också. Marknad både i Nybro, Gullabo och Mönsterås. Hur kul är det i regnet - tro... Nej, nu har vi reviderat även dessa planer och ställer färden mot Öland istället. Köpstaden, blir det.
Ikväll ska vi på invigning på Byttan i stadsparken. Det ska bli jättekul. De har gjort det så himla snyggt där. Thomas jobbar där numera som barchef. Vad han har slitit och jobbat med de andra för att få det klart. Han är så duktig och målmedveten. Ska som sagt bli kul att gå dit ikväll. Korkar upp en flaska champagne och firar det ny/gamla stället.

Det stilla vårregnet faller, blommorna vilar och jag förbereder mig för kvällen.

Kram och på återhörande...

Inga kommentarer: