torsdag 1 maj 2008

SMS"yran"...

Nu måste jag bara få blogga av mig lite funderingar som innehåller både glädje - besvikelse och ilska... Oppsan - vad kommer nu - undrar ni nog. Jo......
Man möter folk och alltid - eller åtminstone nästan alltid avslutas detta snabba möte med att vi måste höras av! Ska ju inte behöva gå så långt mellan varje gång o.s.v. Känns detta igen - skulle tro det! Vad gör man idag när det inte finns så mycket tid över för umgänge eller ens ta sig tid att skicka ett kort. Jo - man mejlar eller skickar SMS. SMS är ju av någon anledning än så länge lite mer tillgängligt - fråga mig inte varför eller hur :-) Men att bära med sig datorn för att skicka SMS känns lite betungande. DET kan vara en anledning.... Alltså vill man meddela sig lite snabbt och spontant så skickar man ett SMS till den man vet har möjlighet att mottaga det ( vilket jag tror idag inbegriper ALLA - mer eller mindre). Här kommer nu då min glädje in över de fåtal trevliga och väluppfostrade människor som svarar. Det tycker jag är god ton och vanligt hyfs och mänskligt beteende. Vi ska ju ändå vara flockdjur sägs det :-) Trevligt när folk faktiskt tar sig den lilla stunden och visar sin uppskattning på den hälsning som dom kanske bad om en gång. Även om dom inte gjort det är det väl trevligt att någon hör av sig - eller? Att någon tänkte på dig just nu och ville dela med sig av något. Är inte det värt något? Och om det nu skulle vara det - varför svarar då inte folk och ger den tanken och glädjen tillbaka till den person som just nu hade skickat en hälsning - som dessutom (för de flesta) kostar pengar! Detta gör mig besviken och förbannad. Personligen betyder det för mig att det inte uppskattades och skriver ju då inte heller fler spontana SMS till de tråkiga och snåla (eller vad det nu handlar om) personer. Så ni där ute som känner igen detta och inte svarat på flera stycken av mina SMS - vänta er inga fler! Skickar hellre ett extra till de personer som visar sin uppskattning och glädje genom att ge ett litet gensvar för att sprida glädje och glädja mig.

Tack för ordet och ha en trevlig vår - den är faktiskt gratis - än så länge!!!!

Ps. Nu har jag fått skriva av mig så nu känns det bättre - inte lika besviken - om man säger så Ds.

Inga kommentarer: