måndag 12 maj 2008

Är man livegen?

Sitter här vid datorn och försöker hitta någon jag kan kontakta angående mitt dilemma.
Det är så att i Onsdags ringde det från en butik i staden och talade om för mig att jag handlade hos dom i april-07 !!! men att de inte fått någon betalning. Deras revisor hade hittat att det inte gjorts någon transaktion ??? Jag vet att jag betalade med mitt kort och att det var en ganska stor summa pengar eftersom jag köpt nya proggresiva glasögon och solglasögon till dom. Gode frid - vad ska jag göra. Sitter i bilen när jag får samtalet på min mobil. Tur att jag inte körde - om man säger så.... Har mått dåligt i detta över hela pingsten. Tack för det Holm´s. Goda vänner var hos oss och grillade. Jag la fram mitt dilemma och frågade råd. Samtliga var enhälliga i att detta är inget jag kan avkrävas betalning för efter så lång tid. De rekommenderade mig att ta kontakt med konsumentrådgivaren. Detta gjorde jag det första jag gjorde idag (måndag). Blev jag klokare....näe - inte ett skit!! Vad han rekommenderade mig var att ringa min bank. Precis som jag inte fattar det själv :-) Ringde så min bank. De hittade inte att något hade dragits på den aktuella summan. Både Thommy och jag hade också letat i gamla kontoutdrag från banken och gjort samma upptäckt. Vad göra nu... Letar och letar efter kvitto. JAAA - jag hittar det. Alltså jag har kvitto på att jag har betalat med mitt kort, fått varan och gått ut från affären utan ett större polispådrag efter mig. Pust - vad skönt, tänkte jag. En mycket kort stund... Faktum kvarstår ju att det finns inget draget på mitt konto. Eller vad har hänt. Jag har ju kvittot. Fattar egentligen ingenting. Sitter nu i alla fall och "gogglar" för att hitta någon som vet vilka rättigheter och skyldigheter jag har i en så´n här situation.
Visst känner man sig livegen ibland! ?
Håll tummarna att vi hittar en bra lösning för alla berörda.

Kram och på återhörande - kanske jag får ha en handdator i häktet :-))

Inga kommentarer: