fredag 9 maj 2008

Hänryckningens tid.

Nu är tiden mellan hägg och syren. Den kallas för hänryckningens tid. Det är bara det att när jag ska tala om det kommer jag aldrig ihåg det ordet. Det enda ord som dyker upp är "förskingring" :-) Det stämmer iofs. Jag brukar förskingra både min och Thommys lön denna årstid. Det är ju så himla mycket vackert på "trädgårdshandlarens torg". Nya plantor och nya krukor. För att inte tala om all jord och lecakulor. Dyrt - men vackert blir det.
Detta är magnolian i våran trädgård. Den är minst 20 år gammal. Man kan inte skylla den för att vara snabbväxande :-) Men vad vi kan "skylla" den för är att den är otroligt vacker.


Vid denna tid brukar längtan till Öland och Böda bli så stark så vi åker helt enkelt dit :-)

Det underbara ställe som Sarah, Jonas och Annie har är ett paradis för stressade och sargade själar. Ja..så här vackert är det. Vackrare blir det när den lila syrenen blommar som en ståtlig vägg längst ner i trädgården och äppelblommorna prunknar i sin skönhet. ordet vackert är ringa i det sammanhanget. Nog om min lyriska ådra...
Vad gjorde vi när vi var där? Kolla.....
Klippte pilhäcken och åkte skottkärra med morfar - gjorde Annie
och luktade på blommorna.
Sedan tog vi en skön promenad i det soliga vädret ner till havet.....







Det är bara det att Jonas blev så himla trött så Annie fick gå.....och Jonas - ja a....
När vi vände hemåt gick vi förbi en lekplats - gissa vilka som kastade sig in där.......Kolla - igen!!






Men nu fick dom faktiskt ge sig för denna lilla prinsessa!

Så blev det då dax att åka hem igen - fast ingen ville det egentligen. Vi vet att vi kommer tillbaka - snart - så det gjorde det lite lättare.
Annie tycks tänka- jag vet att jag får hänga med så jag bryr mig inte och petade sig stilla i näsan ( som moma lärt henne - men säg inget ). Jag frågade henne bara - "var bor kråkorna"? Kan jag då hjälpa att hon visste det???? ;-)))




Puss och kram och på återhörande.

Inga kommentarer: