tisdag 1 december 2009

Ho Ho Ho....

Nu ska jag berätta om när vi var på julmarknad i "stada". Det var en skön , till en början, allt för årstiden varm , söndag.
Hela den genuina familjen varförsamlad för detta äventyr.
Genast började jag "hiva" upp mina 20-lappar vid lottståndet för julskinka. Jag VANN, en julkorv och en leverpastej. Inte illa -för a start, men ingen skinka i sikte... Går vidare till ållotteriet. Ingen vinst. Chokladhjulet då? Nope-Nada. Suck. man får ju vara glad ändå - liksom. Då till min stora glädje och förvåning fick jag se Stefan!!! Wow vad glad jag blev. har ju inte sett honom på länge. Vadsnygg han är - alltså. Måste ju bara ta en bild. Vet ju inte när jag ser hónom igen - liksom å´dé . Kolla bara....Visst är han snygg i sin röda luva med renhorn. Inte för att jag tror att han var så lycklig, men vadgör han inte för att glädja andra. Snyggingen på hela stada....Nu var vi ju så himla hungriga så vi stegade in på Italia och blev serverade an god måltid och mycket gästvänlighet. Allt var bara så perfekt. Därefter så letade vi upp tomten på koppartorget. Här skrevs det önskelista!
Den skulle ju överräckas också och det fixade ju Annie lätt som en plätt. Gullungen....
Puss o kram mormor och morfars lilla Hjärtegull.

Inga kommentarer: