tisdag 29 december 2009

Gott Slut o´Goare Nytt!


Ring klockor Ring, det gamla året ut och det nya året in.

Låt det nya året bli vad alla andra år skulle ha blivit.

Må glädje och skratt förgylla vägen likväl som ett och annat väg gupp.

Våga vara och våga lita på att man duger som man är.

*************************************************


Du vet väl om att du är värdefull,

att du är viktig här och nu,

att du är älskad för din egen skull,

för ingen annan är som du!


*************************************************

På Nyår kommer jag att befinna mig på ett av de sju haven. Ska på Nyårskryssning till Kiel.

Ska bli så attans roligt. Hoppas bara att vädrets makter står oss bi...

Kommer ju inte att vara ensam, har nästan hela familjen med mig. Någon är det ju då som måste jobba...hmmm undrar vem det kan vara?. Det blir 7-800 Nyårsfestliga tyskar och en hel del "umpa bumpa" musik- kan jag tro ;-) I vart fall brukar dessa människor inte ha några problem med hur man roar sig. Tänker på vad Thomas har berättat om oktoberfestivalen. Där bars det en hel del och det kommer det med största sannolikhet att göras här också. Bara det inte är mig dom bär så är det lugnt :-D.

Festligheterna börjar med att båten ska lägga sig i "bra läge" för att man ska kunna se fyrverkerierna över G-borg. Det är storslaget kan jag lova. Har faktiskt sett det förr. Sedan stuffar båten mot Kiel och festligheterna fortsätter ombord. Mycket musik och mycket mat. Kul.

På tal om kul, bara det inte blir styv kuling :-)

Framme i Kiel på Nyårsdagen tar vi förmodligen en lugn och skön promenad i stadskärnan och bara insuper atmosfären. Det är något visst med Kiel, det bara är så.
Senare på kvällen bär det av hemåt igen.
Fanns en liten tanke att vi på hemvägen skulle stanna till vid Ullared... Vaddå då-alla andra gör ju det-ju... ;-)

Men det blir nu inte så då - eftersom det inte finns plats i bilen för alla dessa gula kassar. Inte för att färgen spelar någon roll. Hade de varit gröna hade de inte fått plats ändå - bara ifall någon undrar. Släp tänker väl någon smarting då. Jo, då vi funderade ungefär 1 sekund på det. Så kontentan av detta blir. Ett äventyr i taget.




Som sagt mina kära vänner:
Önskar Er alla

Ett Riktigt Gott Nytt År!


Kram kram och på återhörande.








Inga kommentarer: