onsdag 23 december 2009

Plötsligt hände det!

Åhhhh Plötsligt stod han bara där. Fattade inte först vem det var. Lite ängslig blev jag ju, det kan ni ju förstå-eller hur?!
Se´n kom ja´på att... ;-) Det är ju TOMTEN. ( Tyckte väl ändå att det var något bekant över denna gestalt.) Kan ni tänka er att tomten var hos mig i kväll. Nog måtte jag väl varit snäll.

Men Hörrrni-jag fick inte en endaste klapp - julklapp alltså. I min stora bestörtning över detta tänkte jag... och jag tänkte... och tänkte.... Då fick jag (till slut) en idé. Jag kysser tomten ;-) Sagt och gjort.
Smack sa de´bara så de´small. När ljudet väl lagt sig hör jag ett litet smågnolande. Hupp... Vad är det? Tänkte jag ju då igen. (Lots av tänkande så här i jultider.) Då fick jag se vad jag hörde. Där sitter Chicco & Piccazo och gnolar på - "Vi såg matte kyssa tomten vi, tänk om våran husse kommit då". Dessa kissar har slutat att förvåna mig så jag blev knappast förvånad. Det jag undrar mest över är om katter kan bli hjärntvättade. Förmodligen. Så det blir till att byta cd skiva lite oftare förstår jag ;-)

Nej nu börjar skinkdoften bli för retsam. Får bli en skinkmacka med en god julöl till. Ska gosa ner mig i soffan och spela bingolotto med Lotta. Ska bara slappa och låta mig underhållas.

Vaddå då - jag hörde allt det där. Tantvarning - så pass. Kom igen säger jag bara !!!! Vem har kysst tomten idag - va... Jag bara undrar.

Ha nu en lika gosekväll som jag och gona ner er i soffbolstret och invänta lugnet. Kram på er.



Inga kommentarer: