tisdag 3 juni 2008

Nu ska jag berätta...

Hej på er alla solbruna läckra människor.
Jag har haft en otroligt rolig men hektisk helg. Det började med att min kompis Lilian kom på torsdagskvällen. Kvällen började ganska sent - om man säger så. Jag bjöd på egenhändigt upplagd asiatisk mat. Till det serverades en flaska"rödtjut" som man så glatt kallade rödvin på "vårt" glada 70-tal. Det är faktiskt 70-talet detta handlar om på sätt och vis. Ni kommer att förstå det strax. Ja, så åt vi då och lät oss väl smaka på både mat och vin. Sedan var det ju dags för lite efterrätt. Festligt ska det vara. Vi har ju inte träffats på ett helt år - ju... Till efterrätt hade jag lagat jordgubbar och mörk choklad. Detta sjönk ner till botten med hjälp av en flaska Matteus Rosé - ljuva minnen :-). Nu skulle vi lite snéa och goá kolla på fotografier. Kul... Klockan var nog närmare midnatt om inte mer så här dags. Men vem bryr sig om tid. Vi lullade på... Hörru - ska vi inte ha oss en liten rom o cola???-hick. Jo, tackar som frågar det är aldrig fel. Skulle sitta fint! Och så det blev. När klockan var 03.30. Oj - vad klockan är mycket - hick. Måste nog försöka hitta till sängs nu. Vi har ju mycket framför oss i helgen. Godnatt och schov gott. Tack schka du ha för ikväll. Vi schtäller ingen klocka.




Upp och fixa brunch. Vi hade ju sovit över frukost. Fattar inte varför men så blev det. Idag ska vi köra till Mönsterås och kolla in lite stämning i bluesens anda. Härligt gung. Ska bli jättekul. Men hallå...Vem ska köra? Inte jag i allafall. Undrar hur bussarna går? Kan ju inte vara där så länge för vi ska ju till Byttan ikväll. Bord är beställt och fördrink - jerk...;-) Hur fanken ska vi göra. Då som genom ett under ringer telefonen. Det var beställningscentralen som undrade om vi ville ha färdtjänst. Nej det var det inte men snudd på. Det var min underbara dotter Sarah som undrade hur vi hade det. Jag förklarade mitt dilemma och den goá ungen erbjuder sig att skjutsa oss till Mönsterås. Då får Annie och jag mig en utflykt - säger hon så glatt. Sagt och gjort. Åker dit. Lyssnar - njuter. Shoppar loss. Åker hem med Sarah igen - så passande. Tusen Tack mina underbara tjejer. Vi hade beställt bord till kl.19.00. Bjöd hem oss till Sarah. Jonas och "lillflärpan" på lite mat. Kunde ju inte gå på restaurang med tom mage :-) Vi åt sill och nypotatis. Gu´va´gott. Jag nubbade dock inte. Sedan körde Sarah!!! oss in till Byttan. Pust. Sjunker nu ner i en skön fåtölj och drinken serveras galant av min lika underbara son när vi kommer. Det var gott - trots överförfriskningen igår.Maten underbar och kul att kolla in folk bara. Thomas fixar alltid så vi får det så bra. Tusen Tack till dig min underbara son. Lilian och jag hade en del att prata om så livebandet hörde vi inte så mycket av. Tog bussen hem 23.19. Stöp i säng.

Sovmorgon. Frukost. Samla ihop kissarna och deras tillbehör och iväg med dom till Sarah. Hem. Packa. Byta om. Hämta Cathrine. Visst ja, jag behöver tanka. Tankar. Kör sedan till Stuvenäs Gästgiveri för att träffa våra "gamla" kursare från sjuksköterskeskolan. Det är nämligen 35 års jubileum sedan vi tog vår examen.
Är jag trött?
Ja a :-)
Undrar hur trött man får vara innan man rankas som döende ;-) Och då är detta bara början på helgen :-)

Detta berättar jag om imorgon eller en annan dag. Det hände ju en del - om man säger så ;-)
Kram på er och på återhörande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja herregud! Jag blir helt slut av att bara läsa allt ni har gjort. Puh!

Kram kram

Anonym sa...

Låter som en toppenhelg! :)
Nej det är en lånehund som nu är tillbaka lämnad!

Anonym sa...

Inte undra på att du var "slut" efter den helgen, förvånad att du orkade upp måndag morgon!
Kanon fint skrivit, målande berättelse!! Kan både se och höra er!!!! Puss min vän!