måndag 7 april 2008

Update.


Detta är ju rent förfärligt. Väldigt vilken lång TID :-) jag tog på mig. Visst jag har hunnit reflektera en hel del, men mest har mitt samvete gnagt att jag inte tagit mig TID att skriva här. Illa, illa.

Det har faktiskt inte hänt så mycket. Det är det vanliga med arbete och sedan hem. Trött som en vårknopp som just tagit sig igenom asfalten - visst är det fantastiskt... Så på kvällen orkar jag bara fälla TV fåtöljen lite lätt bakåt och ta mig igenom ytterligare en skitdålig TV kväll.

Idag skiner i alla fall solen och jag är ledig. Ska titta igenom mina pelargonier och se om de klarat övervintringen i mitt garage. Klippa ner dom och ge dom en chans till. En av dom heter faktiskt Tom Cat - häftig namn och urläcker färg. Djupt bordeuxrödfärgad.

Nu har vi varit på djursjukhuset och vaccinerat våra kissar igen. Dom är så himla duktiga. Det är så roligt att höra att folk tycker dom är SÅåå stora. Då berättar jag att det är Ragdoll - en stor kattras. Då lugnar dom sig i regel och kryper sakta fram under bordet. Dom är helbröder dessa två små juveler. Fromma som ragdolls faktiskt är. Idag får dom inte gå ut. Får se till att skyddet funkar ordentligt först. Springer mycket katter på tomten. Vi släpper inte våra katter lösa. Vi har uppkopplade. Nu förfäras säkert många för att inte katten får leva ett fritt liv. Men jag ska säga er det - ni som tycker så - att jag bryr mig inte ett dugg. Jag bryr mig om mina katter.
Nu ska jag fika lite sedan blir det ju då pelargonierna. Tvättar en maskin tvätt också men det sköter sig själv. Kanske jag hänger ut lakanen idag. Undrar om dom torkar - hmmmm.
Ha en underbar dag. Kram och på återhörande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad bra att vaccineringen gick bra. Ja, det är två stora kissekatter det där, men dem är ju fromma som små lamm. Ge dem en puss från Sassy.

Kram kram