fredag 18 april 2008

Ledig i dag?

Jag sitter här inför ett stooort problem! Är LEDIG idag...
Å då är det inte bättre än så att jag vet inte vad jag ska göra först?
Efter att ha tvingat mig kvar i sängen, lite extra idag bara för att markera att jag är ledig, beslutade jag mig för att städa. Hur kul är det på en skala - jag bara undrar? Efter städprogrammet i TV vågar man ju inte annat numera. Tänk om dom kommer hit och vill visa min skit i TV. Man vet ju aldrig vem som kan tipsa dom. Så nu håller man ju skiten ifrån sig. Nästan på ett tvångsmässigt plan. Min plan idag är i alla fall badrummet uppe. Bara så ni vet vilken toalett ni kan använda om ni kommer hit :-)
Tillbaka till mitt stooora problem: Alltså - jag har tänkt att ta en dusch och tvätta håret...mmmm det är sant. Av den anledningen har jag fortfarande morgonrocken på. Alltså inte klätt på mig än. Ljuvliga ledighet! Men...så slog mig en tanke (det gjorde faktiskt ont). Om jag ska städa är det då klokt att duscha först? Troligtvis inte. Det innebär ju då att jag måste klä mig först - städa - klä av mig igen - duscha - klä mig igen...Pust. Jag är ju LEDIG!
Så nu sitter jag här med mitt ilandsproblem och kan inte bestämma mig. En av alla anledningar jag kommer att hitta på för att slippa ta ställning till hur jag ska göra är att sitta här och blogga om just detta fenomenproblem :-)
Nu till alla er som kan bestämma sig - ha en alldeles underbar dag.
Kram och på återhörande.

Inga kommentarer: