lördag 12 april 2008

Stand up...

Hej mina kära läsare! Nu har jag och min man Thommy kommit hem från en mycket trevlig Stå upp kväll. Vi åt och drack gott. Speciellt drack :-) Ser ni några stafvel så förstår ni varför :-))
Meningen var att vi skulle umgås denna kväll med våra barn. Thomas som jobbade sista kvällen på Pipes och Sarah som tagit sambo/barnledigt. Hon ville bli lite extra omhuldad av mor och far. Gissa vad som hände....? Hon fick med sig "stolpskottet"! Nu är det då inte mig jag menar utan hennes sambo och far till sin dotter... Ja a aldrig får man vara glad! Nu är det ju så att det faktiskt är 11 dagar sedan det var 1:a april - men ni gick på det ändå - suck. Han är inget "stolpskott"! Han är en alldeles underbar kille. Fantastisk far till lilla Annie och en svärmorsdröm! Så kontentan är att det var skittrevligt och suveränt att hans föräldrar satt barnvakt så att han kunde följa med. Så är det. Tillbaka till underhållningen. Det var 3 "ståuppare", en kille från Canada som bott 7 år i Sverige. Han presenterade sin upplevelse av att komma till Sverige i ett mycket roligt och målande bildspel. Fantastiskt gjort och mycket träffsäkert. Vi svenskar borde tänka oss för lite mer hur vi marknadsför oss och vårat land - detta framkom mycket tydligt. Därefter var det en tjej som var otroligt duktig på att imitera. Allt från Astrid Lindgren till Carola Häggqvist. För att inte tala om sången i disney-askungen. Superbra. Hon slutade med att låta som en gammal trattgramofon och det gjorde hon verkligen jättebra. Sist men inte minst var det en kvinna som döpts till Said. Hon var mäkta glad för att det inte var Arafat hon döptes till:-) Hon var faktiskt bäst. Vill ni veta varför - fråga.... Det var så otroligt mycket som var bra. Kom ihåg hennes namn. Inte en penny att förlora i den stå uppen.
Jaha, nu sitter jag här med en rom och cola och försöker smälta kvällens intryck och landa lite - i komikens anda för att få lite ro att somna in. Då menar jag inte för gott. Jag jobbar på detta och kanske det resulterar i att jag vill ha golvkontakt när jag ska sova men det var kvällen värd.
Kram och go´natt på er alla och på återhörande.

Inga kommentarer: