lördag 29 mars 2008

Stay Friends.

Har sedan en tid tillbaka signat in mig på Stay Friends och måste säga att det är ju helt fantastiskt. Jag har nu fått kontakt med 7 stycken av mina gamla klasskamrater från grundskolan. Vilken möjlighet detta ger att kunna hitta och bli hittad av skolkompisar. Fantastiskt att få höra hur det blev för dom och hur de har det nu. Vill verkligen rekommendera denna sidan.

Igår kväll var jag hemma hos min dotter och hennes familj och såg finalen på Let´s Dance. Trevlig underhållning i sig men kvällens skratt stod Jonas för (dotterns sambo). Vad är det egentligen som händer hos en när en annan människa slår sig - dock inte illa, men dumt. Jag och dottern Sarah, vi började skratta å då menar jag skratta. Det enda Jonas gjorde var att slå huvudet i en GOLVlampa... Bara de´, men ändå. Varför är det så roligt när andra gör bort sig. Kan det vara glädjen över att det inte alltid är jag som gör bort mig? Glädjen över att det inte gjorde ont på mig - denna gången, i alla fall? Eller är det bara så att en del människor har ett utpräglat sinne för sjuk humor? Personligen tror jag att jag kan svara JA på alla alternativen. Skönt på nå´t sätt att veta att man inte äger sin "dumstrut" :-) Man bara leasar den emellanåt.
Vi hörs...

Inga kommentarer: