fredag 28 mars 2008

Stadsbild.

Har nu varit på sta´n med dotter och barnbarn. En mycket trevlig om än lite blåsig stund. Något som slog mig (aj) :-), var att det är så mycket folk som går klädd i svart och grått. Det bara liksom flöt emot mig som en stor flod av olja. Sa till min dotter -" Tänk om någon månad då kommer människorna att klä sig i ljusa varma färger, vilken skillnad det blir då". Så underbart det ska bli att se denna ström av människor i alla regnbågens färger flöda emot en. Jag längtar faktiskt efter att få se lite lättklätt folk. Inte så att jag är pervers - eller så...:-) Utan bara denna färgklick som gör mig glad. Har haft gråskala alldeles för länge nu, enligt min mening. Hade faktiskt tänkt att titta på något trevligt till den stundande våren, men tappade liksom lusten. Vill ju inte sticka ut och bli "uppkäftig". Vill ju inte vara någon trendbrytare. Lämnade affären i ogjort ärende. Drog upp dragkedjan i min röda jacka. Tog ett extra varv med halsduken runt halsen. Klev ut i blåsten igen. Tittade på mitt barnbarn och min dotter och solen sken med vårvarma strålar.
Kram och på återhörande.

Inga kommentarer: