torsdag 27 mars 2008

Hej å hå...

Vad kul att äntligen få vara med - om man säger så. Har hört talas så mycket om "bloggandet" men inte riktigt vetat hur man kommer dit eller dit eller dit. Vad jag har förstått så finns det ju massor av olika bloggsidor. Vet fortfarande inte riktigt vad det här kommer att medföra eller kanske tillföra men alltid kul att prova.
Tänkte jag skulle berätta för er att våren har gjort sitt intrång idag! I mitt kök!!! Jodå...en hel armé av vårstinna välmarcherande och superhungriga svartmyror korsade min välplanerade dag av att inte göra något. Istället fick jag gå lös med höger pekfinger och visa dom riktningen ut - till en bättre värld om ej inte liv. De små rackarna härjade vilt precis överallt. Upp på väggen, ner i kissarnas vattenskål under den - ja överallt. Ni ska inte tro att jag hade hjälp av kissarna att fånga de små inkräktarna. Näe då. Vi ligger här slött och kollar matte slita färdigt så kanske det hamnar något extra gott på tallriken. - " Du Picasso, tror du dom går att äta"? Hittade slutligen in/ut gången. Vid tröskeln till altanen. Säger bara en sak - Myrr. Klart.
Kram och på återhörande.

Inga kommentarer: