måndag 16 november 2009

Dagens rätt att ta ut folk...

Jaha, så hamnar man då i soffan med en kopp kaffe och Hotell Kantarell.
Kan tala om att det är ett otroligt trevligt program ( för barn, och vuxna med barnasinnet kvar ). Ett hotell ute i skogen som ägs av en humla som kraschlandar varenda gång hon kommer hem. Där finns också en mycket trevlig och gemytlig gräshoppa, han är gäst där. Han fyllde år i dagens avsnitt. Mycket trevligt. Sedan är det ju då den lilla ettrigt söta "saken" Nalle? - vet faktiskt inte. Idag var hon så arg på en gäst som bar sig illa åt. Men vet ni vad hon gjorde med sin ilska... Jo hon stoppa ner huvudet i en potta ( rengjord och söt med blommor på ) och vräkte ur sin ilska och slutade ordcharangen med ARGBIGGA. Hmmm -efter ett sådant utbrott undrar jag hur många av oss som nöjts sig med argbigga. Inte jag i alla fall.

Som ni förstår händer det mycket spännande saker i detta program - eller ska man kalla den för tecknad barnsåpa - för att få bättre status...Hmmm - jag vet inte? ;-/ Kanske den har bra barnstatus redan. Det vore i alla fall inte fel om vuxna såg dessa program lite mer och tog del av dessa värderingar som riktar sig till barnen. hur dagsaktuella är dem inte idag även för oss vuxna. Nu var jag ju då inte ensam i sofforna. med mig hade jag min stab bestående av Thommy och Annie. Hårt engagerade i dagens program dem också - eller...........
Nu är det ju bara jag då som vet hur det slutade :-D Slutet gott allting gott.

Puss och kram på er.

Inga kommentarer: