söndag 11 januari 2009

Stolthet och förenande gemenskap...

Nu har det hänt i Kalmar, det jag längtat efter så många år. Vi har fått en egen utomhusbana för skridskoåkning i slottsmiljö. Detta får mig att sakta längta till en tidsålder där det fanns gemenskap och förenande på okonstlat sätt. Hur många är inte de gånger jag sett på film eller andra bilder denna underbara miljö där människor åker skridskor tillsammans och dricker varm choklad. Utanför låg kullerstensgatorna snötäckta och hästarna drog vagnar med medar på. Kvinnorna åkte skridskor i långkjol och hade handmuff. Gu´så romantiskt. Ja, jag vet att det fanns en isbana på stortorget för x antal år sedan. Men den lockade inte mig på samma sätt. Var liksom inte placerad som i min dröm. Nu är den det. Har ni inte varit nere vid stadsparken och sett detta trevliga arrangemang så har ni verkligen något kvar att se fram emot innan våren skrinnar in. Det är inte utan att jag med stolthet kan tillägna min son Thomas denna geniala idé. Ni vet han som är barchef på Byttan. Säkraste stället med högsta mysfaktor i staden - dessutom. Godaste drinkarna och den mest mysigaste kille jag känner. Partisk - jag...Inte då :-)

Ni har väl inte glömt att SMS:a in och röstat på honom som Kalmars bäste bartender. Men hallå finns det någon annan undrar ni ju då - givetvis. Nja - svarar jag " Det finns ju dom som försöker" :-) Vet att detta kan ses som smygreklam både för person och plats men som jag säger för att citera mig själv - Stolhet och förenande/gemenskap. Detta är kärlek från en mor till sin son och tillika det vackra vi har som omger oss. Vad kan vara vackrare än ens barn? Inte ens en isbana vid slottet men god 2:a är det i alla fall...

I senaste nöjesnytt eller kanske rent av det nästsenaste finns information hur du ska rösta - för det hade du ju tänkt göra hur eller hur?! Väl...

Om ni nu mot all formodan tvekar och undrar hur ett sådant arrangemang är möjligt i "stela" "trista" Kalmar. Så kan jag bra meddela att när det finns personer som Thomas med ideér och framåtanda och en vilja att göra något annorlunda för sina medmänniskor - då är det möjligt.

Kram Thomas vi är så stolta över dig och dina förehavande.
Hoppas nu bara att du vuxit ifrån att det är genant att bli offentligt älskad av sina föräldrar.
Mamma & Pappa.

Som ett litet bevis på denna förträfflighet vill jag visa några bilder från NU tiden.

Slipa nu "skrillan" och utmana dig själv. Köp en varm choklad med vispgrädde och skäm bort dig för en stund.



Brunch som förstärkning - mmmm, jättegott.


Här sitter du mysigt och dricker din varma choklad med ett berg av vispgrädde - när gjorde du det sist?








Såhär kul hade Annie.



Nyslipade skriller - yipiiii!


Säga vad man vill - men visst känns det unikt!



Här är killen med de bästa ideérna! Thomas

Kram Kram

1 kommentar:

FiaKling sa...

Åh, håller med på varenda ord! Han är världens bästa min man!!! Puss