torsdag 6 november 2008

Nu har det hänt!

Jaha, så var det då min tur.
Jag har blivit fotograferad. Mmmm - just det! Inte naken då, men ändå. Kände mig i alla fall ganska naken. Har sagt detta sedan jag slutade min utbildning i Karlskrona. Ska det ské får det bli i Blekingé. Å så ble´de´.
Kommer i 90 km i rakan innan Jämjö. Lyssnar glatt och tålmodigt på mitt lilla barnbarns lika tålmodiga försök att säga MONICA. Då händer det. Som en blixt från klar himmel. Där satt den. Bilden alltså. Folk undrar om det syns när man blir fotograferad. Jag kan numera svara på det. JA...
Sitter med tummen på minusknappen på ratten för farthållaren. Vet ju sedan urminnes tider att här finns det befolkning och då saktar man ner. Men... farthållaren är inte så effektiv i nedförsbacke - om man säger så.... Alltså 70 km där jag skulle ha varit på 50. Min kära dotter som finns bredvid mig , och förmodligen kanske kommer med på ett hörn i bilden, säger- " Det är lugnt mamma. 2.500 kronor och en snygg bild. Ha ha ha - sa jag inte!
Ja, nu vet ni alla där uta vad jag går och väntar på. Scannar in bilden om den är snygg :-) Men förmodligen ser jag ut som hyresvärd får ett gäng bonnkråkor.... ;-O
Schysss...
Jag tyckte jag hörde någon säga - insamling...
Men inte ska ni väl.....
Alldeles för vänligt....
Tänk att det finns så´na männ´skor kvar.
Jag blir generad.

Kram på er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Okej då! Eftersom min dotter stal din uppmärksamhet från fartgränsen så tar jag på mig att starta denna insamling. Du kan få 5 kronor... :)
Schysst va? Hi hi. Ser fram emot bilden. Kanske kan göras om till julkort: " God Jul och glöm inte varva ner" Ha ha ha

Kram kram

Anonym sa...

Nehe, du, den biffen får du allt ta hand om själv!!!
MOHAHAHAHA!!!