fredag 3 oktober 2008

Ack fosterland du sköna...

Då har vi då lyckligtvis landat på fäderneslandet. Vi har haft en alldeles fantastisk vecka i Turkiet. Är nyförälskad - i landet alltså ;-) Vilka vänliga människor vi har mött. Likaså blev vi positivt överraskade av att det var så rent överallt. Det vi hört så mycket om när det gäller "inkastare" till affärerna var inte ett dugg påfluget. Faktiskt möttes vi av mer respekt här än i Grekland. Detta är en plats vi gärna återvänder till och vill rekommendera till andra. Shoppingen var outstanding! Maten jättegod - nästan i alla fall. Ni ska veta att jag är superkräsen när det gäller att äta utomlands men jag uppskattade deras mat faktiskt. Solen sken på oss alla dagar utom 1 - då shoppade vi loss ;-) Badade gjorde vi mest i poolen för det var alldeles för höga vågor i havet. Det var lite synd :-( Men jag tror inte jag har hört människor i alla åldrar ha så roligt som de hade vid strandkanten. Ingen kunde gå i eller upp ur havet utan att bli omkullkastade. Jag tror inte jag har varit så nära en hjärtinfarkt någon gång :-) Helt otroligt jobbigt att ta sig i och ur - men kul. Visar lite bilder så ni kan skaffa er en uppfattning. Så är vi framme i Atalanya Allsång med Annie i bussen på väg till hotellet;-

Poolområderna - 2 stycken.Snyggt bäddat när vi kom.

Blommor från Smedby passar fint i denna bukett.
Ska nu göra mig iordning ska till KalmarSalen och se: Allt eller Inget - The full Monty. Ska bli kul. Har hört att den ska vara bra. Nakna killar är ju aldrig fel - eller... Ja ja ja - jag vet....Har man sett en har man sett alla. Glädjedödare! ;-)

Kram och fler bilder kommer en annan dag.




























































1 kommentar:

Meja och Mamma sa...

Ser fantastiskt härligt ut! Vad roligt att ni haft en sån bra vecka! Meja växer så det knakar! Ni är ALLTID MER ÄN VÄLKOMNA på besök! Bara meddela när ni kommer!
Massa kramar Maria