söndag 30 augusti 2009

Blåbärstrollet ;-)

Ut i skogen ska vi gå plocka bären de blå.... Tyst, tyst... visst sjunger hon fint ,-)

En dag bar det av till skogen med "gamleskogsmulle". morfar. Han ville så gärna plocka lite blåbär till mig (läs Annie). Men inte kunde jag låta honom åka själv. Vet ju hur det kan vara med äldre männ´skor som irrat bort sig. Ser ju på mormor hur tokigt det kan bli ibland. Nä.. då är det bättre jag följer med och håller ordning på ordningen - om man säger så. Och ordning blev det. Morfar snokade reda på blåbären i ett nafs. Sedan hittade vi kantareller också. Morfar är som en spårhund när det gäller svamp och bär. Hade svårt att hinna med honom ibland. Tur jag är ung och vig ;-) Efter den turen åkte vi hem och mamma och mormoj bakade blåbärspaj.
( Hm, på tal om det kom jag (läs Mormojj) på att jag har paj i frysen till fikat mums ).
Nähä, nu blev jag så sugen på fika så nu sätter jag på kaffet. Det är bara att komma ,-)
Kram från mormojj.

Inga kommentarer: