söndag 20 juli 2008

Semestertider.

Hej igen! Äntligen så blev det då min tur att få semester. Egentligen börjar jag inte förrän på tisdag så detta är "bonusledigt enl.schema" :-)
Är just nu ute på havet. Bestämde mig för att ta en tur med Thommy för att varva ner och komma i semesterstämning. Det lyckas ganska bra. Solen skiner och havet ligger nästan stilla. Jag blir väldigt bortskämd här. Gillar den känslan - liksom :-)
Behöver inte:
  1. Bädda sängen
  2. Städa
  3. Planera mat
  4. Laga mat
  5. Diska

Behöver:

  1. Stiga upp ur sängen - när jag vill....
  2. Gå ner till dukat bord
  3. Lägga upp maten själv
  4. Äta själv
  5. Lämna hytten så den kan bli städad

Ja, är inte detta en god start på semestern - ja då vet jag inte ;-D

Har tack och lov inte så mycket uppstrukturerat i år runt semestern och det känns jättebra. Vi har planerat mycket egentid. Så här blev det.

  1. Vi tänker ta en tur till Helsingör med 1 övernattning. Min väninna ska följa med.
  2. Gå på teatern - "Lånta fjädrar", gör vi med hela familjen och goda vänner.
  3. Barndop. Caroline och Andreas ska döpa lilla Freija. Goseungen!
  4. Lammet & Grisen med familjen och presumtiv släkt :-)
  5. Göra en resa till RÜGEN (gick inte att skriva med små bokstäver) - troligtvis
  6. Vara barnvakt ett par underbara dagar till Annie
  7. Få besök av min bror och hans fru några dagar
  8. Få besök några dagar av Stephanie från england.

Ja. så ingen kan väl komma och säga att vi i år har en fullplanerad semester - eller...:-))

På återhörande gott folk och fortsatt skön sommar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad härligt att höra att du har det bra =) Idag har vi varit ute och fikat hos katterna så dom fick vara ute en stund =), då blev dom så glada.. Saknar er!
Puss & Kram, Fia & Thomas